El taller teatral de consum responsable acaba l’any amb un total de 82 tallers en 45 centres escolars de la Diputació de Barcelona. Un taller que té com a objectiu conscienciar als alumnes de cicle mitjà de les conseqüències ecològiques, econòmiques i socials de les nostres compres. Una activitat que permet incidir en la competència social i ciutadana a través dels valors i les actituds que el taller teatral permet desenvolupar.

Un dels beneficis de desenvolupar el taller en format teatral és que aquest permet treballar l’empatia. El teatre ensenya a posar-se al lloc d’altres persones i a veure les coses des d’un altre punt de vista de manera que els alumnes experimenten situacions que probablement no viurien o que viurien de diferent forma, podent veure les reaccions dels companys, generant empatia.

Amb l’escenificació d’aquest taller es presenten els punts bàsics del consum responsable. Amb l’ajuda de dos personatges teatrals i estereotipats, que recorden a la Cubana, representen un consumidor responsable i un altre que no ho és. Aquests plantegen diverses situacions que obren el debat i diàleg amb la resta d’espectadors. Una vegada finalitzada la presentació, els protagonistes són els alumnes que han d’inventar i escenificar altres situacions sobre el consum responsable i no responsable. La preparació de les històries i la construcció dels personatges està guiada pels actors.

El taller és la escenificació d’un conjunt de situacions on es planteja l’article 122-4 del Principi de consum responsable del Codi de Consum de Catalunya. Aquest taller de teatre Un forat al moneder –  Consum responsable, proporciona i forma part dels continguts del currículum de l’educació primària que s’estableix en el Decret 119/2015.

“He estat present en les dues sessions d’Un forat al moneder i ha estat espectacular. Els nens s’ho han passat genial i les mestres encantades” – Tècnica de l’Ajuntament de Rubí.

« Tornar al BLOG